söndag 4 oktober 2020

Äppelmarmelad, en höstkrans och Katträff.

Idag blev det regn en massa regn,
jag som skulle varit
duktig i trädgården idag.

Kanelbullens dag är det också,
men det blev det inga här.
Däremot blev det äppelmarmelad.
Tänkte att jag måste göra 

något med alla äpplen.

Den blev jättegod,
har aldrig gjort marmelad på
äpplen tidigare.




Sedan torkade jag några äppelringar
i ugnen,

gott att ha som snacks.
Sådant här pyssel kan man göra
en regnig dag.






Man kan en regnig dag också gå ut i växthuset 
och
göra sig en 
höstkrans.

Var en runda i skogen igår
och plockade lite mossa.
Katanjer och ekollon brukar jag
plocka upp på mina
hundpromenader.

Klär dem först med mossa,
sedan dekorerar jag.

Så här blev de färdiga
exemplaren.





Idag var det dags för Sixten och Sture
att träffas.

Man kan säga att de är ganska lika,
men Sture kändes som
en jätte

vid sidan av lilla Sixten.



Det hela gick bra lite fräsande och 
morrande i början,

men sedan helt
OK.

Ha en trevlig söndagskväll,
söndagskväll

här betyder smörrebrödskväll.
Samt nån mysig serie.
Kramis!








 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Första strecket på datumljuset.

  God Kväll 1:a december och första strecket på datumljuset är tänt. Hyacinterna har slagit ut och det doftar jul. Känner mig avslappnad Jul...