lördag 13 juni 2020

Snart Midsommar!

Att vi snart går in i midsommarveckan
har jag nog inte riktigt
fattat förrän i morse då jag kunde plocka 
denna fina vilda bukett
på min och Lukas morgonrunda.

Buketen får stå i växthuset,
midsommar stången
får trona intill.
Ytterligare bevis på att det är sommar
var ju igår då 
det var dag med den tradionella sommarlovslunchen
med fantastiska barnbarnet J.


Visst ser Lunchen smarrig ut.
I år hängde Morfar Mr:L också på,
han är ju helledig nuför tiden.
Lunchen intogs på Joels brygga i Läjet.
Det stället kan verkligen
rekomenderas.

Vacker utsikt i båthamnen.

Den här är kul.
Sedan måste jag visa mina stoltheter.
Petunior som jag sått som
pyttepytte små frön.
Men blommar så vackert nu.
Ha en fortsatt skön lördag.
Kramis!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Första strecket på datumljuset.

  God Kväll 1:a december och första strecket på datumljuset är tänt. Hyacinterna har slagit ut och det doftar jul. Känner mig avslappnad Jul...