söndag 7 april 2019

Mitt rosa åk och ny arbetsbänk!

Hej vänner!
Ser ni vad det är?
En rosa skottkärra visst är den fin.
Jag var ledig i fredags,
och då åkte jag 
till ÖB i Varberg och inhandlade
detta praktexemplar.
L bara skakade på huvudet när han såg den,
men vem vet när jag inte ser
kanske han smyger runt
med min rosa farkost.
Ha Ha.

  Ihop skruvad och klar.

När jag var i Varberg passade jag på 
att ta årets första utefika
med barnbarnet
 Cafe Mignon.
Helt underbart vårväder nästan som sommar.
På hemvägen åkte jag om
Thuressons och
köpte lite gott att grilla.
Där finns mycket smarrigt att
välja på.
Nu har L snickrat klart min nya 
arbetsbänk till växthuset.
Jag målade det sista i dag och gjorde en
rejäl vårstädning.
Är så nöjd, nu kan jag sitta där och skola 
om mina plantor.


Ni får ha en fortsatt trevlig söndagskväll.
Nu vill L bli klippt,
Tjänster och gentjänster alltså
han snickrar jag 
klipper.
Kramis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Första strecket på datumljuset.

  God Kväll 1:a december och första strecket på datumljuset är tänt. Hyacinterna har slagit ut och det doftar jul. Känner mig avslappnad Jul...