onsdag 10 april 2019

Gomorron Mårbacka och Afrikanska Lilja!




Ja då var det redan lillördag och denna dagen 
började sådär kan man säga
alltså med ett 
tandläkarbesök, usch jag gillar det inte
även om tandläkaren 
är värdens bästa och snällaste.

Nu har jag väckt mina Pelargonior
och Afrikanska liljor.
 Ny jord  och placering i växthuset
för Liljorna,
medan Mårbacka får stå och växa till sig
i uterummet.

Luktärtorna  växer så det knakar
har redan toppat 
dem en gång, får stå lite svalare 
i växthuset nu.
Ni får ha en trevlig lillördag!
Nu skall jag gå ut och
testa om jag får
igång gräsklipparen.
Sedan bjuder L på kräftor till onsdagsmyset.
Kramis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Första strecket på datumljuset.

  God Kväll 1:a december och första strecket på datumljuset är tänt. Hyacinterna har slagit ut och det doftar jul. Känner mig avslappnad Jul...