fredag 20 juli 2018

Semesterlunk och skaldjursfrossa!


Hejsan på er!
ja här är det semesterlunk och det
drabbar även bloggen.
Så det här inlägget blir nog lite spretigt.
Klickade hem lite ny semesterläsning  varje fall,
så lite hängmatta och läsning blir 
det framöver.
 Lite skörd har det också blivit,
plockade av mina vinbär.

Några burkar gele blev det .
Av krusbären blev det en paj.

mera bönor, har jag skördat
förvälldes och in i 
frysen gott att ha till vinterns plankor.


Sedan mera strandhäng i Steninge.
Där är så vackert.

Semesterhund!





Här kom det faktiskt lite regn,
såg ut som det skulle bli åska också,
men den orkade inte fram.


När vi var i Steninge så hade Bruno namnsdag,
och det firades med den här godingen.

I onsdags hade jag och min käraste 15 års dag.
det firade vi på Ocean bar och grill,
där vi åt en underbar måltid.
  Smörrebröd till förrätt.
En god köttbit till huvudrätt,
mums.
Den här desserten var bland det godaste
i dessert väg jag ätit.
Stekt jordgubbsglass heter den konstigt!!!
Men så gott.

Igår kom hela gänget från Steninge och då körde vi 
en skaldjurs afton.


 Det uppskattades både av stora och små.


Idag är det Varberg och Hallifonia
som gäller.
Så ha en riktigt trevlig fredag.
Kramis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Första strecket på datumljuset.

  God Kväll 1:a december och första strecket på datumljuset är tänt. Hyacinterna har slagit ut och det doftar jul. Känner mig avslappnad Jul...