söndag 27 maj 2018

Mors dags firande och en loppis.




Den här underbara Hortensian blev min
idag .
Det är tre stycken i en som skall få olika färg.


Igår gjorde jag ett stopp i vägrenen
och plockade några
Lupiner, de har  helt underbara färger.
De fick pryda bordet idag.

Lite dukning till Morsdags middagen.

 Vi har som tradition att äta stekt färsk 
makrill på Mors Dag,
till den serveras bladspenat med creme fresch och vitlök
nypotatis dillsmör och en tomarsallad.
Gott och mättsamt.

Till kaffet blev det en rulltårta insvept ett
marsipanlock och grädde till.
Mumsigt!

  Igår var det dags för lite bakluckeloppis i Varberg
Det är bra att sälja av lite pryttlar
i mellanåt.
Vi var ganska nöjda med det vi fick sålt.
Trots det fina vädret en hel del besökare.

Säljer man något så kan man ju köpa något.
Det här fatet fyndade jag.

Den här krukan blev också min.
Med lite nyfärg och omsorg
så ska den nog bli fin.



För det finns lite att plantera!!!
Jag var på Ålyckans trädgårdhandel igår.
OJ Oj där fanns mycke fint.

Har plockat in lite Irisar också,
de har så läcker blå färg.
Första rosen för i år är inplockad,
den doftar juvligt.
Ha en fortsatt trevlig söndag.
Jag får nog ta mig ut i växthuset och göra 
lite nytta.
Kramis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Första strecket på datumljuset.

  God Kväll 1:a december och första strecket på datumljuset är tänt. Hyacinterna har slagit ut och det doftar jul. Känner mig avslappnad Jul...