söndag 6 maj 2018

En helg med AfterWork och hästgödsel.



Hej på er finingar!
Vilken helg vi haft det händer så mycket ute i 
trädgården så man hinner ju inte med.
Så här vackert är körsbärsträdet nu.
Den här helgen har bestått av hårt trädgårdsarbete,
mesta dels, ja det har varit både kodynga och hästgödsel förutom en trevlig after work med 
arbetskamraterna på Cibon i Varberg i fredags.

Här kommer lite trädgårdsbilder.



  Klematisen kommer fint, blommar med
ljuvliga blå blommor.
 Vitlöken spirar.


  Ja så var det hästgödsel för hela slanten.
Bra att ha manlig hjälp för tungt
var det.
Tillsammans med min bloggkompis B-M  http://attblimedtrdgrd.blogg.se/och
arbetskamrat fick vi lov att hämta hästgödsel
på en hästgård som ägs av en annan
arbetskolega.
Innan det det så bjöd B-M  http://attblimedtrdgrd.blogg.se på god fika
från Solhaga stenugnsbageri.


Fyra säckar  hästgödsel blev det.
Finemang
 Så nu är pallkragarna gödslade med både ko och häst gödsel.
Samt lite ny jord.
Här ser ni brytbönor som skall slingra sig.



Jag planterade ut lite Asterplantor mm.
Får hoppas att inte
frosten kommer
och tar dem.
Får väl lägga på en fiberduk iså fall.



Sedan är altanen oljad och
klar.
Dags att möblera när den torkat.


Så här såg jag ut när trädgårdfixet var klart.
Dags att att tvätta både mig och 
byxorna.
Trevlig kväll denna veckan so kommer är det också
kortvecka heja....
Kramis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Första strecket på datumljuset.

  God Kväll 1:a december och första strecket på datumljuset är tänt. Hyacinterna har slagit ut och det doftar jul. Känner mig avslappnad Jul...