onsdag 14 juni 2017

Rapport från trädgården.

 Hej på er finaste!
Tänkte lägga in lite trädgårdsbilder innan
jag tittar på näst sista avsnittet av
Broadchurch.
Nu börjar klängrosen blomma,
den är helt sammetsröd
så vacker.
 Här en annan variant
inköpt
Rosengården i Kristianopel.
 De första pionerna har slagit ut idag
och de sprider en underbar doft.
 Den här växten kan tyvärr inte namnet på den
den har en så helt klarblå färg.
Tyvärr kan jag inte hitta någon likadan
har letat och letat i flera trädgårdbutiker
är så rädd om den.
 Mera pioner på gång.
Petunior jag drivit upp själv
börjar blomma.
 Student nejlika och mera blått.
 Ett hav av ormbunkar.


 Daggkåpans underbart gula färg.

 Dessa rosor har en aprikosaktig färg
det är den sorten
som blommar tidigast. 
 
 Hosta såg i trädgårdstider igår att när den börjar
komma upp i jorden kan man skörda
den som sparris
Det gjorde Tarek och tillagade den tillsammans med rökt lax.
 Mera Daggkåpa.
Detta är mina trädgårdsskyddsänglar,
visst är de fina. 
 Lite på trappen.
Gillar petunior med annorlunda
mönster och färg.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Första strecket på datumljuset.

  God Kväll 1:a december och första strecket på datumljuset är tänt. Hyacinterna har slagit ut och det doftar jul. Känner mig avslappnad Jul...