onsdag 21 juni 2017

Ölsill och midsommarvecka!









Hej på er i midsommarveckan!
Hoppas ni har det bra.
Idag har jag gjort något jag inte brukar göra
jag har lagt in sill.
Superenkelt när man köper minuten sill
som är färdig att använda.
Detta är sill inlagd i öl.
Skall bli jätte spännande om det lyckas.
 Förutom öl skulle lagen bestå av sirap, socker,
ättika stjärnanis vaniljstång,
apelsinsaft,varvat med apelsinklyftor
och rödlök.


Nu är den klar att ställas in i
kylen
och efter 2 dygn skall den
avsmakas.

Myntan växer bra,
redo för jordgubbsmojito
mums!
 
 


 
Min favorit Klematis blommar nu
för fullt.
Min Afrikas blå lilja är full med knoppar,
tittar man riktigt noga
kan man se dem.

Nu skall skall jag faktiskt sätta mig
här
med en god bok.
Go kväll på er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Första strecket på datumljuset.

  God Kväll 1:a december och första strecket på datumljuset är tänt. Hyacinterna har slagit ut och det doftar jul. Känner mig avslappnad Jul...