söndag 12 juli 2020

Många hål att fylla och lite annat!


Äntligen har vi fått röjt upp i vinkällaren.
Den har legat i träda några år,
sedan vi har haft
en avloppsskada som gjort att vi
fått plocka bort en 
hel del av alla tegelrören.
En del nya rör var tvungna  att få plats.

Men nu är de på plats igen.
Ja ni ser där är många hål att fylla.
Ja  det behöver inhandlas 
några 
lådor vin.
 En del nya rör har fått dras i taket,
inte så snyggt
men inte så mycket att
göra åt.
 Spindlar finns det gott om ,
har dammsugit  bort
hela nät.












 Hittade några Porter från 2005 som jag 
sparat.
De är nog väldigt lagrade nu,
men de förvaras ju 
mörkt så de blir
nog bättre och bätre.
Hoppas jag.

 Här var en nyare variant
från 2009

 I veckan som gått har det varit besök
av barn och barnbarn.
Ett trevligt tips!
Vi besökte Gunnagård ligger i Svartrå.

 De har försäljning av kött , mjöl mm.
De har också servering av våfflor
och glassförsäljning.

 De har uppfödning av Ullgrisar
som man kunde beskåda.
 De här var lite trötta.

 Här har vi de krullhåriga sötnosarna.




Några får fanns där också.

Med en kolega har jag gjort ett besök hos keramikern 
Hammar Posse i Klackebo utanför
Ullared håller hon till nu.
Vi måste ju ha nya alster till konstklubben.

 Här kikar vi in i hennes verkstad.










Det var min första semestervecka ,
Allt utom vädret har varit
 perfekt
men det kan vi ju inte göra något åt.
Kramis!












1 kommentar:

Första strecket på datumljuset.

  God Kväll 1:a december och första strecket på datumljuset är tänt. Hyacinterna har slagit ut och det doftar jul. Känner mig avslappnad Jul...