fredag 27 mars 2020

Vårkänslor ???




Den här vårlyktan fick komma fram nu,
som jag fick av en god
vän,
för några år sedan, speciellt när det är dags.
För lite vårkänslor och fredagsmys
måste vi unna oss,
trots allt elende 
runt omkring annars orkar vi inte
vi måste ju leva.
En vacker bukett att njuta av,
nu när man
tillbringar den mesta tiden
hemma.
Tycker dessa rosorna är helt fantastiska.
Dessa Tulpanerna har verkligen en
uppiggande färg.
Luktärtsfröerna efter ett dygns 
blötläggning har fått 
komma i jorden.

Sedan kom det ett paket med 
posten idag,
några nya Daliaknölar.
Hade nästan glömt bort att jag
beställt det var i januari
tror jag.
men de skickar inte före det är
frostfritt.



Sedan står det ett gäng på trappen 
och väntar,
det blir morgondagen jobb.
Ni får ha en trevlig fredagskväll
nu skall jag laga något
gott till oss,
et glas rött och
sedan blir det väl TV soffan.
Kramis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Första strecket på datumljuset.

  God Kväll 1:a december och första strecket på datumljuset är tänt. Hyacinterna har slagit ut och det doftar jul. Känner mig avslappnad Jul...