lördag 28 november 2020

Välkommen advent!





Igår var det dags att damma av 
mors gamla stjärnform

och baka den tradionella

Ambrosiakakan

som jag brukar baka till första advent.


Så nu kan man pusta ut advent
fikat är räddat.

I morgon blir det peparkaksbak
och då skall det smaskas på denna.





Jag fick till några adventskransat
i år också.

de skall en på min dörr
sedan skall de 
andra levereras vidare,
till dotter och son.









Julkalender paketen
är inslagna och
klara för leverans till barnbarnen.


Mina snitt Amaryllisar som jag brukar
unna mig till advent
pryder 
sin plats.
Ha en trevlig lördagskväll.
Kramis!







 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Första strecket på datumljuset.

  God Kväll 1:a december och första strecket på datumljuset är tänt. Hyacinterna har slagit ut och det doftar jul. Känner mig avslappnad Jul...