söndag 13 oktober 2019

En helgens lite och varje!


Denna dagen började ej så kul tyckte
Lukas, han var tvungen
att ta ett bad.
Nu är det hemska över och han vilar ut i en 
badhanduk.
Att gå till vetrinären och ta spruta eller
fixa med öronen  en baggis
för Lukas, men bada 
Fyyyyy det värsta som kan hända.
Började lördagen med att besöka en designmässa i
Töringe utanför Vinberg tillsammans
med en väninna.
Mycket fina saker att titta på,
sen vill man ju
ha också.


Den skärbrädan var ju väldigt 
läcker.

De här huvudena var också väldigt 
trevliga.
Sedan finns det ju lite annorlunda 
konst också.
Vem vill ha en sådan på bordet
med ett strå i?
Nja inte jag vart fall.

Den här fina skålen fick följa med hem,
gillade färgkombinationen.
Sen har läderbeslagen kommit på plats.
efter mycket muttrande och
stånkande av MR L, att mäta är inte
hans grej och inte passande när jag säger
att det är snett.
Men nu är det OK
Lite förbättring av målarmissar sedan
helt klart.

Tog fram mina porslinspumpor idag,
tänker tända den stora ikväll.
Sedan har vi några äkta också
som får vara i
hallen så länge.
Sedan gjorde jag en mustig
Italiensk bondsoppa
med kyckling och parmesan idag.
Den smakar juvligt.
Mr L :s favorit
Ha en fortsatt trevlig söndag.
Ikväll börjar en ny säsong  av Innan du dör,
den måste ses.
Kramis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Första strecket på datumljuset.

  God Kväll 1:a december och första strecket på datumljuset är tänt. Hyacinterna har slagit ut och det doftar jul. Känner mig avslappnad Jul...