onsdag 18 september 2019

Gamla bilder och krukor i kras!

Det har verkligen varit riktiga höststormar nu.
Fy vad det har blåst eller blåser.
Cyklade upp till Huscentrum och besökte
Linda Qvarford för något inköp till
konstklubben.
Hon gör så fina motiv av gamla Falkenberg.
Så de här små bilderna fick följa 
med hem till mig.

 
Tänkte rama in dem så kunde de  passa
bland mina andra Falkenbergs 
motiv i trappuppgången.
Krukor i kras,det är vad som hänt i detta 
stormande.
Tråkigt.
Var på en mycket trevlig föreläsning 
med Tony Irving,
som Unionen anordnade.
Mycket bra många tänkvärda saker
som han berättade om.



Sedan är det dags att ta tag i mitt nya projekt,
att skrapa bort all färg
matsalsbordet.
Man skall sickla det alltså skrapa det med 
glasbitar, allt enligt tips från L.
Sedan tänkte jag olja och betsa skivan
så det blir samma färg
som på våra nya stolar.
Ha en trevlig lillördag.
Kramis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Första strecket på datumljuset.

  God Kväll 1:a december och första strecket på datumljuset är tänt. Hyacinterna har slagit ut och det doftar jul. Känner mig avslappnad Jul...