söndag 15 juli 2018

En lat dag och skörd.


Hej på er!
Efter två intensiva  veckor med fantastiska barnbarn
har jag mest legat i hängmattan idag.
Lyssnat ikapp på några sommarprogram och läst.
Härligt att känna sig riktigt lat 
och semestrig.

I fredags tog Jonte och jag en pizza på Stantons
perfekt utsikt på alla bilar som cruisade
förbi.

Vår sömniga lilla håla vaknar upp
och det blir en fantastisk fest
och tjo tjim,
som varar i dagarna två.


Många läckra vrålåk i läckra färger.


lördagen hängde kära kusinen Bruno på.
Det blev en tävling
mellan J och B
vem som fick flest HighFives.

Nu har det varit dags att skörda 
första bönorna.

Det blev en hel  del.

Växthuset levererar också nu,
här är det paprika.

Tomater
 Bruna tomater.
Extra roligt med tomater i år eftersom jag drivit
upp dem från egna frön
från förra årets odling.

Gurkplantorna fortsätter leverera,
har haft en paus ,
men kommer fler nu.

Första hallonen!
Nu är det fest.

De blå Tistelbollarna är som
finast nu.
Insekterna trivs verkligen hos dem.

 Rubeckian blommar.
Jag gillar ju egentligen inte
gula blommor,
men den här kan jag inte motstå.

Afrikas blå lilja blommar nu.
Liljor
 Petunior.

Hortensia.
Och så äntligen börjar Luktärten blomma.
jag älskar Luktärt,
de doftar ljuvligt, minns de från barndomen.
Ha en trevlig fortsatt söndag.
Kramis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Första strecket på datumljuset.

  God Kväll 1:a december och första strecket på datumljuset är tänt. Hyacinterna har slagit ut och det doftar jul. Känner mig avslappnad Jul...