söndag 16 juli 2017

Att betat av att göra listan!

Hej mina vänner!
Vilket väder det har varit verkligen ruggigt.
Men vad gör väl det.
Efter regn kommer solsken, sägs det.
Jag passade på att beta av att-göra listan
Känner mig väldigt nöjd!!! hela listan försvann
i ett nafs.
Jag älskar gamla handdukar och vad man kan
gör om dem till.
Brukar köpa för en billig peng på loppis.
Kan dock vara lite svårt att
få tag på nu sedan Ernst
börjat använda
sådana. Gillar ni Ersnst?
Det gör jag han är mysig, tycker jag.


Av dessa handukarna blev det
en köksgardin.

 
Sedan fick jag äntligen sytt de där kuddfodralen
av tyget som blev över
när jag sydde överdrag till fotpallarna
i uterummet.


Tycker detta tyget är kul med
hundar på.
Vi är ju hundälskare i vår familj.
Så fick jag även lagt upp sovrumsgardinerna
ja alltså de hängdes upp i mars
så det var på tiden.
Har nog fått tillbaka lite energi
efter en veckas semester.

Där fuskade jag ,jag använde
klisterband som jag
strök på med strykjärnet
mycket enkelt, kräver inte så stor arbetsinsats.
Alltså nu skiner solen igen och jag
måste börja göra mig i ordnig
jag skall ut myspys kul
  men det skriver jag om en annan dag.
Ha en fortsatt trevlig sommarkväll.

1 kommentar:

  1. Snygga gardiner! Kanske ska försöka mig på en köksgardin jag med.

    SvaraRadera

Första strecket på datumljuset.

  God Kväll 1:a december och första strecket på datumljuset är tänt. Hyacinterna har slagit ut och det doftar jul. Känner mig avslappnad Jul...