söndag 21 juni 2020

Tusen trädgårdar 28 juni och lite midsommar.

 Äntligen har jag bestämt mig! 
Det har varit stor
beslutångest om jag skall vara med i Tusen trädgårdar
i år när läget är som det är.
Men jag KÖR!
Med all info mm om restiktioner mm.
Det är ju utomhus. 
Så välkomna söndagen den 28 juni mellan 10:00 -17:00
Så det har varit och kommer att bli trädgårds
jobb några dagar
framöver.
Eftersom vi har som tradition att och och 
tura till Helsingborg -Hälsingör
vilket inte blev i år,
med goda vänner.
Så bestämde vi att vi skulle ta en tur på våra MC:n
och käka smörebröd som Picknick.

Men efter en stunds körning
så började det
regna.
Det fullkomligt öste ner.
Så efter lite överläggningar kom vi
framtill att vi får vända 
tillbaka.
Vi var gemomblöta en på underkläderna.
De smaskiga Smörrebröden fick intas
inomhus på Slätten.
Det blev mycket trevligt
det också.


Efer dessa delikata , då blev det jordgubbar
med grädde.
Sedan var vi mätta och glada.

En bild på min Blyblomma som jag 
är väldigt stolt över.
Den frodas.
Älskar den fantastiska blå färgen.
Avslutar med en bild på min
första luktärt som slagit
ut.
Skall lyssna på sommar nu medan
regnet öser ner.
Lyssnade på Greta igår, det är ju inget
upplyftande det hon sa.
Hon är jätteduktig på alla sätt, men som
sommarvärd på midsommardagen.
Njaaa.
Kramis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Första strecket på datumljuset.

  God Kväll 1:a december och första strecket på datumljuset är tänt. Hyacinterna har slagit ut och det doftar jul. Känner mig avslappnad Jul...