söndag 29 mars 2020

Att bygga en bod av plockepinn!



Oj vad denna dagen stack iväg,
så är det när man blir
av med en timma.
Denna helgen har gått till att bygga,
finns inte så mycket 
annat att göra.
Tur att det finns projekt att sätta fingrarna 
i utomhus.
Kompostbrädorna som jag målade
förra helgen har satts ihop.
Sedan har vi börjat
 sätta ihop min blivande
redskapsbod.
Jag beställde den på nätet och
när vi plockade upp delarna satt inget ihop,
helt och hållet plockepinn.
Mr:L svor vad är det för skit
du köpt.
Men han lugnade sig bräda för bräda
skruv för skruv,
mäta mäta
lugnt och sansat så gick det.

Mitt i röran ligger Lukas och solar
och undrar vad 
som pågår.
Ser man på!
Nu har det blivit en bod.
Snart är den färdig och då skall den rödmålas,
allting går med lite
tålamod
och det har Mr:L som tur är.
Ha en fortsatt
trevlig söndag och glöm inte att titta på
Falkenberg for ever
i morgonkväll på SVT.
Kramis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Första strecket på datumljuset.

  God Kväll 1:a december och första strecket på datumljuset är tänt. Hyacinterna har slagit ut och det doftar jul. Känner mig avslappnad Jul...