söndag 9 februari 2020

En stormig helg Eller?

God kväll!
Usch sitter på helspänn och väntar på
stormen, tycker det är så otäckt.
Tänker skall växthuset klara sig eller inte.
Från sett det så har det varit en fanstiskt trevlig 
helg, har firat min försenade
födelsedag med nära 
och kära.
lördagsförmiddagen tillreddes det
kalkonmiddag,
en sparrissoppa till förrätt samt
en hallonpannakotta
till efterrätt.
Glömde fota det för det var lite att pyssla med
och då glömmer man 
lätt av sig.

Så här såg dukningen ut.

 Vi startade med lite bubbel
och lite godbitar.
Sedan hugg vi in i middagen
men det hanns inte med
några bra bilder
tyvärr.
Sedan fylldes huset av vackra blommor,
helt överväldigad.


En riktig vårplantering
kom dottern med.
Små söta penseer innehöll den
bland annat.

Den här lilla söta minivasen
kom barnbarnet H 
med.
Så sött att bara sätta någon enstaka
blomma i.
Sedan blev jag en massa
goda drycker
och krämer och doftljus mm.
Så fina presenter.

Samt denna  en present att suga på ett tag.
Skall bli så kul,
var på hennes föregående föresällning
och jag tror jag skrattade
i två timmar i sträck.
Ser verkligen framemot detta.
Usch nu låter det som stormen ökar,
blåser förskräckligt 
i Göteborg
sonen med fam kom hem välbehållna
i varje fall.
Ha en trevlig blåsig kväll.
Kramis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Första strecket på datumljuset.

  God Kväll 1:a december och första strecket på datumljuset är tänt. Hyacinterna har slagit ut och det doftar jul. Känner mig avslappnad Jul...