onsdag 17 januari 2018

Då var det lillördag!


 Ja då var det redan lillördag!
Härligt...
Har försökt pimpa köksfönstret  vårligt med
växterna jag köpte förra veckan,
när julen åkte ut.
Allt känns så luftigt fast lite 
tomt och mörkt blir 
det ju.
Men man vänjer sig fort.

 Kom att tänka på i helgen som gick
att jag inte sett mitt 
hem i dagsljus sedan nyårsdagen
eftersom vi var bortresta förra helgen.
Jag lider av detta mörker,
men snart kommer våren........
Där av lite mörka bilder,
det kan inte hjälpas.





 Mina födelsedagsblommor är
vackera ännu.
Visst ser den fånig ut min Anka.
Det är egentligen en vattenkanna, jag köpte
den på en grekisk ö för några år sedan.
Jag blir alltid glad när jag ser den,
antagligen för att den 
ser så fånig ut.
 Bakade frukt och filmjölksbröd igår.
Vill man göra L glad så kan 
man baka det.
Han älskar det, så enkelt behöver inte jäsa
eftersom det bakas med bikarbonat.
Man kan ha i vad man känner för, torkad frukt nötter 
och frön ibland har jag lingonsylt i också.

Ja det är ju lillördag och då lagar vi något gott.
Det är min tur att laga mat idag.
Så det blir kyckling med kokosmjölk och wokgrönsaker.
Ett glas vin blir det väl också.
Sedan mästerkocken och sedan som jag inte får missa
ett program med Thomas Ledin
Ha en underbar lillördag.
Kramis!

1 kommentar:

  1. Kanns riktigt varlikt nar jag laser din blogg Annika! Later intressant med fruktbrod dar du anvander bikarbonat.Far garna ge mig receptet,tack.Vi tycker om chicken curry och kom att tanka pa det nar jag sag du har kokosmjolk i din gryta. Vissa ingredienser ar det lite svarare att fa tag pa i Ghisalba, tyvarr!

    SvaraRadera

Första strecket på datumljuset.

  God Kväll 1:a december och första strecket på datumljuset är tänt. Hyacinterna har slagit ut och det doftar jul. Känner mig avslappnad Jul...