lördag 9 december 2017

Dagens gran och mera granar!


Hej svejs på lördagskvällen.
Kikar in en kortis.
Idag var dags att inhandla gran.
Har som vanligt en utomordentlig hjälpreda,
brukar alltid hjälpa mig att 
välja  gran.
Alltid svårt att välja men jag litar på banrbarnets val.
Han är väldigt bra på det och bestämd  hur 
den skall se ut.
och med lite bling bling i blir det alltid bra.

Jag visade ju er innan i veckan några betongklumpar
med ameringsjärn i.
Nu skal ni få se vad det blev av det.
Köpte ett gäng granris också idag,när vi köpte gran.


Nu har jag klätt in ameringsjärnet i lite
hönsnät att fästa granriset i.
Pesen i krukan gjorde jag också något
med , men det får ni se en annan 
gång.


Då var en gran klädd med ris.

  
Där har vi tre granar eller en liten
granskog utanför dörren.

Fick bli några kottar som dekoration.
Borde kanske vart några 
till men kottförrådet är slut för tillfället.


Så måste vi ju ha lite belysning så klart.


Så lyser det så grannt utanför ytterdörren
Svårt att ta bild i mörker fy nu börjar det hagla 
så nu kryper jag och barnbarnet upp i soffan 
och dricker glögg och tittar 
på adventskalendern medan L lagar 
middag till oss.

Kramis på er!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Första strecket på datumljuset.

  God Kväll 1:a december och första strecket på datumljuset är tänt. Hyacinterna har slagit ut och det doftar jul. Känner mig avslappnad Jul...