tisdag 9 maj 2017

Taklökstavlor och Kirskål

 Idag var det mina gamla taklökstavlor som fick sig
lite omsorg lite ny jord och vatten
så klarar de förhoppningsvis en sommar till.
De är säkert tio år gamla och såg lika ruffiga ut då som nu.


  Att ha en stor gammal trädgård innebär en heldel
arbete ogräsrensning t.ex bekämpning av Kirskål.
När man nämner Kirskål är det många som säger
det kan man ju äta.
Men nej för mig är det bara ett elakt ogräs.
 


                                                        Titta där bakom staketet smyger
den och försöker ta sig in till mig.
Men att ligga där och rensa höra fågelkvitter
känna vårens dofter
det blir fint i landet då känns allt bra.
Lycklig över att ha min trädgård och
att få vara frisk och kunna sköta den.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Första strecket på datumljuset.

  God Kväll 1:a december och första strecket på datumljuset är tänt. Hyacinterna har slagit ut och det doftar jul. Känner mig avslappnad Jul...