söndag 17 februari 2019

Besök på Charlstons och lite mat såklart!



Hej på er!
Ja som ni ser har vi fått ett nytt mysigt cafe i stan.
Jätte trevligt på alla sätt
och det bästa att hundar är välkomna att
följa med in.
Charlstons är namnet och deras specialitet
är Belgiska våfflor.
    Jätte mysig inredning i en
avslappnad miljö.


L och jag tog våffla med räkor och
gräddfil och rödlök.
mycket smarrig.
Finessen var att de hade siktat över florsocker
även på matvåfflorna.
Jättegott.

Barnbarnet J valde en med salami
som också var jätte god.
En cappuccino
smakade 
gott till. 

J var ju här över helgen så han hjälpte till
att göra lite gott till
lördagskvällen
framför TV till Mello.

Här har det blandats marinad
till kycklingben.
Sweatchili med soja och vitlök mm.
Receptet kommer från
malins diner

Jag brukar ta ett paket frysta kycklingben
och låta det tina i marinaden
Sedan panera med ägg och mycket parmesanost.
Färdiga ser de så här smarriga
ut.
Vi gjorde också en annan variant
av smörgåstårta.
Att rulla ihop den som en rulltårta.
Man använder sig av landgångsbröd,
som man sedan
med fyllning rullar ihop som 
en rulltårta.
Perfekt om man vill göra en lite mindre
smörgåstårta.



Receptet är taget ur Jennys matblogg.
Jag kan varmt rekomendera hennes kokbok.
Den innehåller många 
bra enkla middagstips som går snabbt
att tillaga.


Förra helgen så firade jag min födelsedag
och då fick jag  Mandelmannsbok
men den hade jag sedan 
tidigare
så jag bytte den till Jennys kokbok
som stod på min 
önskelista.
Så bra kan det bli.
 Idag trotsade J och jag
det tråkiga vädret
och han hjälpte mig med att räfsa upp
lite trädgården.
Man ser att det finns liv där,
lökväxterna 
kom fram under löven,
när vi
räfsade.


Jag skadade ju min fot i höstas så jag kunde inte 
göra så mycket höstande i trädgården
då, men nu har väl även  maskarna tagit
det de vill ha,
resten åker iväg.

Tre säckar fick vi ihop idag
och mer lär det bli.
Ha en trevlig söndagskväll.
Här blir det Mr Netflix
och en liten
bit smörgåstårta blev det visst över.
Kramis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Första strecket på datumljuset.

  God Kväll 1:a december och första strecket på datumljuset är tänt. Hyacinterna har slagit ut och det doftar jul. Känner mig avslappnad Jul...