söndag 7 oktober 2018

En tur till Gräddhyllan,loppis,fika mm.


Hej på er!
Idag var det nog säsongens sista tur på
hojen, varje fall för mig.
En aningen för kallt för min smak.
Men vi gjorde en mycket trevlig utflykt ändå.
Trots att jag var ganska stelfrusen.

Vi åkte till Gräddhyllans Lantkafe
i Markaryd.
Långt ute i intet låg detta fantastiska ställe.
Kan varmt rekomendera en tur dit

Fantastisk mysig miljö.


söndagar på hösten så kan man äta
söndagsmiddag där,
men man måste förboka då,
ochh då får man typ stek med gele och pressgurka bl.annat.
Har man inte förbokat finns det
en massa annat gott att äta.




Man kan köpa med sig kakor och bröd mm 
också.
De är med i White guide
för andra året också.
Här kan man se det övriga 
utbudet.


Så mysig och hemtrevlig miljö.


Det blev en bakad potatis till oss,
mycket smarrig var den.

Sedan fanns det många smarriga bakverk,
som man givetvis inte
kunde stå emot.

Igår var vi en tur i Varberg och 
fikade  med den
här underbara killen 
och hans fina mamma.


 Man kunde fortfarande sitta ute på
Cafe Mignon.

Sedan var L på shopping humör,
 så det blev en shoppingtur      
 också,han fick köpt sig en tröja mm
och jag fick bara köpt den här lilla kaffeplantan,
visst är den söt.


Sedan följde vi med dottern  och barnbarn på en tur i Sparbankshallen,
där det var stor loppis.
Detta blev mitt fynd fyra batteriljus för
40 kronor, helt OK.
Skall ha dem i trädgårdens lyktor.


Ja hösten har anlänt och jag
försöker
fortfarande få ihop lite buketter.
de blir lite sparsamma.


Men den här stiliga rosen,
var ju trevlig
att plocka in och lavendlen blommar
faktiskt en andra gång nu.

 De allra sista luktärtorna
njuts nu.
Ha en trevlig söndagskväll, det 
är ju kockarnas kamp och Springkällan.
Kramis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Första strecket på datumljuset.

  God Kväll 1:a december och första strecket på datumljuset är tänt. Hyacinterna har slagit ut och det doftar jul. Känner mig avslappnad Jul...