onsdag 26 september 2018

Lite höstpimp i blåsten!


God kväll på er denna blåsiga lillördag.
Jag vet inte vad som händer  
med mig ,men jag känner mig aggressiv
när det blåser.
Blåst är det värsta som finns.
Allt i trädgården yr om kring , så förb...
tråkigt.
Men i vilket fall så var jag på Höråsens plantskola
i Tvååker igår och fick inhandlat
lite nytt till mina krukor.
Där finns ju hur mycket som man vill ha.

Vackra lila färger.

Ljuvliga Cyklamen.

Den här Ljungen tyckte jag var rolig
med små lila tofsar 
uppi.


Planterat och klart.

Aj då när jag tittar på bilden,
så avslöjar den
att jag behöver måla fönstret.

Trappen fick också lite nytt.

Andra trappen också ,men gräset får
stå kvar till frosten 
förmodligen tar det.


Lite små pumpor fick jag köpa i år,
för det blev inte en Pumpa av de frön  jag
satte i år,
Konstigt brukar bli fullt av små fina prydnadspumpor.


Lite höstpimp.



Jag tänkte så här den stamväxten
hade gjort sitt för i år.
Om man då klär in den övre delen i mossa
och sätter dit lite murgröna och andra 
kvistar så blir 
ju en ny växt eller hur.
 Fånigt .. ja kanske.

Ni får ha en trevlig onsdagskväll.
Nu verkar det som min kock har 
maten färdig.
Kramis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Första strecket på datumljuset.

  God Kväll 1:a december och första strecket på datumljuset är tänt. Hyacinterna har slagit ut och det doftar jul. Känner mig avslappnad Jul...